Diagnostika

Pro diagnostiku koncernových vozidel VW, Audi, Škoda a Seat používáme originální diagnostiku VCDS. Program VCDS disponuje všemi funkcemi dostupnými u řídících jednotek koncernu VW a ostatních značek v normě OBD. Jedná se o základní funkce pomocí kterých se provádejí všechny diagnostické operace jako např. přizpůsobení po výměně řídících jednotek, přizpůsobování klíčů, nastavování komfortních systému, změny konfigurace apod. Některé funkce jako např. hromadné mazání pamětí závad, grafická podpora nastavení předvstřiku nebo mapování kanálu řídících jednotek jsou nadstandardní a v ostatních podobných systémech (i originálních) je nenajdete. Dále používám diagnostiku TEXA. Texa navigator TXC je multiznačková diagnostika se širokým pokrytím vozového parku.

Se zařízením Texa Navigator TXC lze diagnostikovat pouze osobní vozidla s diagnostickou zásuvkou OBD (vozy od roku výroby 2000). Diagnostický adapter OBD je k přístroji pevně přimontován. Software IDC4 zpřístupní pouze vozidla vybavena OBD zásuvkou. Mezi možnosti diagnostiky patří např. čtení chyb a jejich mazání, čtení bloku hodnot (parametry), testování akčních členů, konfigurace řídících jednotek (ECU), zhasínání varovné kontrolky servisního intervalu, programování klíčů, konfiguraci vstřikovačů, konfiguraci airbagů a mnohé další možnosti… V případech, kdy nelze odhalit závadu sériovou diagnostikou, používám paraelní diagnostiku – osciloskop HANTEK. Pomocí osciloskopu lze pak sledovat jednak ovládací signály výstupů z řídící jednotky (např. ovládání egr, škrtící klapky, vstřikovačú zapalovacích cívek atd.), tak i vstupní signály z různých snímačů (snímače otáček vačkového a klikového hřídele, snímače tlaku, průtoku vzduchu, lambda sondy atd).